محل تبلیغات شما

چطور شخصیت کاریزماتیک داشته باشیم؟.  


ویژگی بینظیر افراد کاریزماتیک

اگر مکالمات تان بعد از جمله ی ” دیگه چه خبر؟…” به پایان می رسد، خب؛ یعنی مکالمه درست پیش نمی رود؛ نمی توانید گفتگو را ادامه دهید و ممکن است دست و پا چلفتی ظاهر شده باشید. در این نقطه؛ دیگر نمی دانیم چه باید بگوییم تا مکالمه را ادامه دهیم. ما نمی توانیم گفتگوهای طولانی را مدیریت کنیم؛ درونگرا و خجالتی هستیم، به خودمان اعتماد نداریم و متزل به نظر می رسیم. هر دلیل و منطقی که پشت این موضوع وجود داشته باشد، این مکالمه های کوتاه به هر حال رخ می دهند و برای هیچ کس شرکت در این گفتگوها خوشایند نیست. اصلی ترین سؤالی که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد این است: ویژگی های روانشناسی اغلب افراد جذاب و کاریزماتیک کدام است؟

۱- همدلی مثبت و منفی دارند

مردمی که همدلی مثبت دارند؛ به دیگران حسادت نمی کنند و فقط هیجان زده می شوند. آنها زمانی هیجان زده می شوند که:

  • کسی تصمیم می گیرد از شغل خود استعفا بدهد و ۶ ماه به افریقای جنوبی مسافرت کند.
  • کسی در دنبال کردن رویاهایش موفق شده است (مثلاً در شرکت رویایی مد نظر خود استخدام شده است).
  • کسی در کسب و کار تجاری خود به ۱۰۰ میلیون دلار سود دست پیدا کرده است.

همدلی منفی نیز توانایی کمک کردن به دیگران در هنگام ضعف و ناراحتی آنهاست. کسی که همدلی منفی دارد؛ دارای ویژگی های زیر است:

  • به کمک فردی می شتابد که یکی از اعضای خانواده اش به بیماری سرطان مبتلا شده است.
  • وقتی کسی از شرکتی که دوست دارد اخراج می شود؛ از او حمایت می کند.
  • وقتی کسی یک رابطه عاشقانه ۶ ساله را تمام می کند؛ به او تسلی می دهد.

همدلی مثبت و منفی در واقع توانایی قرار دادن خودتان به جای دیگری است تا واقعاً درک بکنید که چه احساساتی -خوب یا بد- دارند. در واقع، قسمتی در مغز ما وجود دارد که برای همدلی کردن تصمیم می گیرد. این بخش از مغز که چین سینوسی سوپرامارژینال نامیده می شود، وظایف مربوط به همدلی کردن را به عهده دارد.

ما از نظر روانشناسی و فیزیولوژی به گونه ای برنامه ریزی شده ایم که به دیگران کمک کنیم (احساس همدلی کردن). نکته این جاست که همدلی را هم در مورد مثبت و هم در مورد منفی آن احساس می کنیم.

گام عملی: در یک آزمون هوش هیجانی شرکت کنید.

هوش هیجانی یک مهارت فوق العاده ارزشمند است که به عنوان قوی ترین پیش بینی کننده ی رفتار معرفی شده است. تحقیقات وب سایت تلنت اسمارت توضیح می دهد که هوش هیجانی مسئول ۵۸% از موفقیت ها در تمام مشاغل است.

به طور خلاصه؛ هوش هیجانی توانایی درک کردن احساس دیگران است. توانایی همدلی کردن با آنها و خود را به جای آنان گذاشتن.

۲- فروتن هستند

نقل قول زیر به طور کامل این موضوع را خلاصه کرده است:

فروتنی به معنای آن نیست که خودتان را کمتر از دیگران بپندارید، بلکه باید کمتر به خودتان فکر کنید.

اگر می خواهید در کنار شما بودن واقعاً لذت بخش باشد، باید فروتن باشید؛ نه مغرور. نباید موفقیت هایتان را توی صورت کسی بزنید. کسی که فروتن واقعی باشد، احساس برتر بودن نسبت به دیگران ندارد؛ از خودش تعریف و تمجید بیش از حد نمی کند و از رفتارش این طور بر نمی آید که گویی می خواهد به همه بفهماند: ” من بهترین آدم روی کره ی زمین هستم .

البته فروتن بودن در تضاد با اعتماد به نفس نیست؛ اما مرز باریکی بین داشتن اعتماد به نفس و تکبر وجود دارد و این مرز باریک همان فروتنی است. این ویژگی شخصیتی باعث می شود که بتوانید از بودن با دیگران لذت ببرید و کسانی را که فاقد آن هستند نتوانید تحمل کنید.

برای مثال، کانیه وست (خواننده امریکایی-تصویر بالا) را در نظر بگیرید؛ او بسیار موفق است اما در عین حال همان قدر منفور و غیر قابل تحمل است. در عوض باراک اوباما (رئیس جمهوری سابق امریکا) که علیرغم موفقیت های بیش از حد؛ بسیار فروتن است.

علاقمند بودن یا نبودن به موزیک کانیه وست؛ اعتماد به نفس بالا و غرور کاذب وی را انکار نمی کند. همچنین موافقت یا عدم موافقت با ت های باراک اوباما؛ اعتماد به نفس بالا و فروتنی وی را زیر سؤال نمی برد. افرادی که بودن با آنها لذت بخش است؛ از خودرأی بودن و اعتماد به نفس کاذب دوری می کنند.

گام عملی: نمونه های انسان فروتن را مشاهده کنید.

یکی از ساده ترین راه های تمرین فروتنی؛ مشاهده ی دیگر انسان های فروتن است. می توانید ویدیوی دیدار بیل کلینتون و نلسون ماندلا را مشاهده کنید. ( خود را روشن کنید)

می توانید لبخند آنها؛ نگاه های عمیق به چشمان یکدیگر؛ لمس شانه های دیگری و سر تکان دادن های از روی تأییدشان را ببینید. رفتار آنها حاکی از احترام و حسن نیت است.

۳- ریسک پذیر هستند

ریسک پذیری ممکن است عدم قطعیت را در شما ایجاد بکند. چرا که این امر شما را در معرض قضاوت های دیگران قرار می دهد و ممکن است خجالت زدگی را افزایش دهد. این تعاریف ممکن است مبهم باشد؛ بنابراین؛ چند مثال آورده ایم:

  • ریسک پذیری یعنی نزدیک شدن به یک فرد غریبه در کافی شاپ و پیشنهاد یک قرار ملاقات به او دادن.
  • ریسک پذیری یعنی برای ۱۹۵ نفر سخنرانی کنید؛ حتی زمانی که از سخنرانی های عمومی خیلی واهمه دارید.
  • ریسک پذیری یعنی بتوانید نظرات و اعتقادتان را که بر خلاف نظر اکثریت یک جمع است؛ بیان کنید.

برن براون؛ روانشناس اجتماعی با ۱۰ سال سابقه در مطالعه ی ریسک پذیری؛ یکی از گفتگوهای همایش تد را برگزار کرده است که با بیش از ۲۰ میلیون بار مشاهده؛ به پربیننده ترین نمایش تبدیل شده است. برای مشاهده این ویدیو کلیک کنید!

بیایید رو راست باشیم؛ ریسک پذیر بودن ساده نیست و در واقع یکی از سخت ترین چالش های احساسی است که یک شخص می تواند با آن مواجه شود؛ ریسک پذیری یعنی غلبه کردن بر ترس ها برای روبه رو شدن با قضاوت های دیگران یا مورد انتقاد شدید قرار گرفتن. با این وجود افرادی که بسیار خوش برخورد هستند؛ از آزادانه حرف زدن نمی هراسند. آنها برای آنکه نظر مساعد و تأیید دیگران را به دست آورند؛ التماس نمی کنند؛ یعنی آنها نمی خواهند به عنوان یک کمال گرا به نظر برسند. به علاوه؛ آنها دریافته اند کسانی که افرادی کامل به نظر می آیند، وماً دوست داشتنی نیستند.

با اشتباه کردن، یا پذیرفتن اشتباه، ما دوست داشتنی تر می شویم. مطالعات نشان می دهد که افراد با کسانی که ضعف های خود را می پذیرند، برخلاف کسانی که همیشه کامل به نظر می آیند؛ ارتباط بیشتری بر قرار می کنند.

وقتی اشتباهات مان را می پذیریم، خودمان را برای شکست های زندگی آماده کنیم. با قبول کردن شکست ها، ما خیلی دوست داشتنی تر می شویم؛ بنابراین، ریسک پذیری می تواند دوست داشتنی بودن ما را افزایش دهد.

قدرت شما ریشه در ریسک پذیری های شما دارد.

زیگمویند فروید

گام عملی: چالشی

اگر از ریسک پذیر بودن خودتان مطمئن نیستید، یا می ترسید که دست و پا چلفتی به نظر بیایید؛ می توانید چالشی را امتحان کنید که اولین بار توسط نوح کاگان مدیر عامل شرکت سومومی مطرح شد: روزانه یک فرد کاملاً غریبه پیدا کنید تا با وی عکس بگیرید و یک صحبت کوتاه با او داشته باشید!

۴- حس شوخ طبعی دارند

آنها از یک اثر روانشناختی استفاده می کنند که مسیر پیرامونی متقاعد سازی نامیده می شود. به دختر/پسرهای اطراف تان فکر کنید؛ آیا تا به حال پیش آمده است نسبت به آنهایی که شوخ طبع هستند و شما را می خندانند؛ احساس تنفر داشته باشید؟ پاسخ روشن است: تقریباً هرگز.

به نظر می رسد که کاملاً واضح است و افرادی که بودن با آنها لذت بخش است، در واقع واقعاً حس شوخ طبعی دارند.

۵- در جمع حضور فعال دارند

در این بخش نمی خواهیم قضاوت کنیم؛ زیرا برای خودمان هم پیش آمده است و بارها دچار این مشکلات شده ایم؛ اما پیشنهاد ما به شما این است که هنگامی که می خواهیم در جمعی حاضر شویم بهتر است گوشی هوشمندمان را روی حالت مزاحم نشوید ” قرار دهیم.

زمانی که گوشی تلفن همراه به صدا می آید؛ کنجکاو می شویم. چه کسی پیام داده است؟ بنابراین گوشی را چک می کنیم تا پاسخگو باشیم. در نتیجه از صحبت کردن به صورت چهره به چهره باز می مانیم. نمی توانیم همزمان هم پیام های تلفن مان را جواب بدهیم و هم با فرد حاضر در کنارمان صحبت کنیم.

ذهن مان آشفته شده و نمی توانیم پاسخ هیچ یک را به درستی بدهیم. مردم دوست ندارند با کسی که مدام متوجه گوشی و تلفن خود است صحبت کنند. مشکلات روزمره ی زندگی و آشفتگی های ذهنی نیز روی مکالمات شما تأثیر می گذارند؛ اما یکی از متد هایی که می تواند در این موضوع کمک زیادی به شما بکند، مدیتیشن است. اگر شما هم فکر می کنید نمی توانید در مکالمه هایتان، تمرکز کنید و ذهن آشفته ای دارید؛ پیشنهاد می کنیم که از مدیتیشن استفاده کنید.

۶- واقعاً به همه علاقمند هستند

حتماً شما هم متوجه شده اید که افرادی که متواضع و دوست داشتنی هستند؛ یک ویژگی دیگر نیز دارند. آنها متظاهر نیستند و واقعاً به همه علاقه دارند.

برای این دسته افراد؛ فرقی نمی کند که با چه کسی در حال معاشرت هستند؛ و رفتارشان چه با کسانی که از نظر اجتماعی موقعیت بالاتری دارند و چه با کسانی که موقعیت پایین تری دارند؛ رفتار یکسان و دوستانه ای است. آنها به همه توجه می کنند و واقعاً دوست دارند که داستان هر انسانی را بشنوند.

” کاریزما در واقع این نیست که مردم را وادار کنید شما را دوست بدارند؛ بلکه کافی است همه ی آنهایی که کنارتان هستند را دوست داشته باشید . رابرت برالت

۷- از خودپسندی اجتماعی، اجتناب می کنند

آیا می توانید حدس بزنید برای کسانی که خودشیفتگی اجتماعی دارند؛ محبوب ترین موضوع گفتگو چیست؟ خب واضح است: خودشان! آنان دوست دارند در مورد خودشان حرف بزنند؛ زندگی خودشان؛ مسائل خودشان؛ موفقیت هایشان، ناراحتی هایشان، خانواده شان و دوستان شان.

صرف نظر از این موضوع که زندگی آنها چه اندازه شکفت انگیز (وحشتناک) است؛ مردمی که دوست داشتنی تر هستند، بیشتر شنونده اند و عمیقاً به ذهن فردی که با وی صحبت می کنند، وارد می شوند.

البته منظور گفتگوهای عادی و معمول نیست؛ افرادی که کاریزماتیک هستند؛ سؤالات سطحی مانند ” امروز حالتان چطور است، اهل کجایید و یا هوا امروز چطور بود؟” نمی پرسند.

آنها سؤالاتی عمیق تر مطرح می کنند؛ روی انگیزه ها و احساسات مردم دقیق می شوند. آنها در واقع می خواهند بدانند چه موضوعاتی باعث می شود که افراد احساس خوبی داشته باشند. آنها می پرسند چرا و به دانستن جواب نیز حقیقتاً علاقه نشان می دهند.

۸- سخاوتمند و نوع دوست هستند

بر اساس نظریه آدام گرنت؛ جوان ترین استاد دانشگاه کسب و کار وارتون؛ افراد سه دسته هستند:

  1. دریافت کننده ها
  2. متعادل ها
  3. بخشنده ها

دریافت کننده بودن در واقع ویژگی افراد خودخواه است. آنها می خواهند بیشتر از چیزی که می دهند؛ منافع به دست آورند. آنها اعتقاد دارند که زندگی نوعی مسابقه است و در دنیا قانون تنازع برای بقا برقرار است. در نتیجه؛ آنها نیازهای خودشان را مقدم بر دیگران می دانند. این استراتژی، شاید برای مدت کوتاهی جواب بدهد؛ اما بعید است که بتوانند در طولانی مدت از آن سود ببرند.

متعادل کسی است که بین بخشیدن و دست یابی به منافع خود تعادلی برقرار کرده است. آنها به دنبال عدالت و برابری هستند. اگر در یک رابطه ای بیش از حد از خودشان مایه بگذارند؛ بدون این که در عوض چیزی دریافت کنند؛ در نهایت رابطه را رها می کنند. آنها اعتقادشان در زندگی مانند نظرات شان در تبادلات و منافع تجاری است.

بخشنده ها سخاوتمند هستند. به ندرت می توانید انسان هایی را پیدا کنید که در عوض کاری که انجام می دهند؛ به دنبال چیزی نباشند. در حالی که دریافت کننده ها همواره روی موضوع به دست آوردن منافع شان متمرکز هستند؛ متعادل ها؛ گاهی اوقات برای دریافت منافع شان میکوشند، بخشنده ها حتی در مورد این موضوع فکر هم نمی کنند.

با بخشش، بخشش و بخشش مداوم؛ شما شانس خودتان را برای ارزشمند شدن بالاتر می برید. زمانی که نیازهای دیگران را به درخواست های خودتان مقدم می کنید؛ بی اندازه سخاوتمند و نوع دوست به نظر خواهید آمد. نمونه ای از افراد سخاوتمند و بخشنده مارک زوکربرگ است که درصد زیادی از درآمدهای میلیونی خود را به موسسات خیریه اهدا می کند.

۹- ستایش ها را با دیگران تقسیم می کنند و سرزنش ها را می پذیرند

زمانی که از فردی دوست داشتنی؛ به خاطر کارش قدردانی می شود، پاسخ وی مشابه زیر خواهد بود:

” خیلی تشکر می کنم؛ اما می خواهم تأکید کنم که این موفقیت در واقع حاصل تلاش های یک تیم بوده است و من نقش بسیار کوچکی در محقق کردن این هدف داشته ام. جنی، سم، مایک و کی … شما برای دستیابی به این موفقیت مهم ترین نقش را داشتید و بدون شما هرگز به این مهم دست پیدا نمی کردیم .

به عبارت دیگر؛ زمانی که اعتباری به دست می آورند؛ آن را متقابلاً به همکارانشان منتقل می کنند؛ زمانی که موفقیتی به دست می آورند؛ ستایش ها را به جانب دیگران منعطف می کنند. آنها از دیگران تعریف و تمجید کرده و بدون این که چشم داشتی از آنها داشته باشند؛ باعث رشد و قدرتمند شدن ایشان می شوند.

در مقابل، زمانی که مورد انتقاد یک طرفدار قرار می گیرند؛ از سرزنش شدن و پذیرفتن اشتباه به تنهایی نمی هراسند.

” یک رهبر خوب؛ کسی است که کمی بیشتر از سهم خود سرزنش و کمی کمتر از سهم خود ستایش را بپذیرد . جان مکسول

در واقع این کاری بود که انوم حسین؛ بازاریاب رشد فروش شرکت HubSpot انجام داد. در واقع بعد از آن که یک پروژه ۵۰۰ هزار دلاری شکست خورد؛ وی به سرعت سرزنش هایی که در پی این اشتباه رخ داد؛ به تنهایی پذیرفت. در نتیجه؛ همه او را بخشیدند که در واقع روابط وی را با دیگران بهبود بخشید.



هنر فردی

کنترل قند خون با چاشنی های خوشمزه و معطر

فواید زردچوبه برای پوست و مو

نخستین انسانی که به مریخ می‌رود ممکن است یک زن باشد

های ,نمی ,یک ,دیگران ,دوست ,کسی ,در واقع ,است که ,می کنند ,را به ,به نظر ,کاریزماتیک داشته باشیم؟ ,شخصیت کاریزماتیک داشته ,چطور شخصیت کاریزماتیک

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سازنده سرسره های آبی|پارک آبی|سرسره آبی|سرسره تونلی - حلزونی|طراحی وتولیدسرسره آبی merkvilwila خنده خرزهره carfuteltass afriselti صفحه شخصی مهندس سینا خدایارصاحبی مرصاد شعبانی Jorge's site تدرویه presarousal